| Achtergrondinformatie en hulpmiddelen- www.lezenvoordelijst.nl
- Witte, T. (2008). Het oog van de meester. De literaire ontwikkeling van havo- en vwo-leerlingen in de tweede fase van het voortgezet onderwijs. Groningen: Universitair Onderwijs Centrum Groningen, Rijksuniversiteit Groningen.
- Paragraaf 2.5 van het boek Interactief lees- en schrijfonderwijs. Werken met tussendoelen in de onderbouw van het vo.
- Leeskalender voor het VO
- www.debibliotheekopschool.nl: hiermee kun je zorgen voor passend leesmateriaal op school.
- Reisgids voor persoonlijk reflectie bij Grieks en Latijn, SLO
- litlab.nl: Digitaal laboratorium voor literatuuronderzoek op de middelbare school met o.a. leesclubs
- Persoonlijke voorkennis en ervaringen activeren bij fictie- en literatuuronderwijs, website Didactiek Nederlands (Schrijvers, 2019).
- Het begrip ‘literatuur’ binnen het literatuuronderwijs, website Didactiek Nederlands (Dera, 2020)
- Jeugdliteratuur en didactiek. Handboek voor vo en mbo (Kamp, de Jong-Slagman, van Duijvenboden, 2019)
|